Navštěvování jiných blogů aneb reakce na komentáře

11. prosince 2012 v 17:31 | Bels |  zápisník
Nedávno jsem se rozhodla, že na svém blogu budu kromě fotek a všeho, co tu bylo doposud, zveřejňovat i články z oblasti blogování. Původně jsem chtěla psát hlavně o důležitosti designu a vzhledu článků atd., ale včera mi utkvělo v hlavě něco zcela jiného. Náhodně jsem na čímsi blogu klikla na odkaz blogu Adelaine a... nebudu popisovat zdlouhavý postup klikání, zkrátka jsem se nakonec dostala na blog Infinity, konkrétně na článek To, co si přeju, který mě tak trochu zarazil a já se po mírném rozdýchání rozhodla na něj reagovat.

Když to zkrátím, Infinity si stěžovala, že ať se může sebevíc snažit a psát komentáře, její oblíbení blogeři se na její blog ani nepodívají, natož, aby snad zanechali nějaký komentář. No jistě, koho to občas nezamrzí, když vás nějaký blog dokonale nadchne a tak na něj začnete chodit pravidelně, snažíte se psát smysluplné komentáře pod články a potají doufáte, že jednoho dne se onen bloger či blogerka oběví i u vás a zanechá nějakou tu stopu - jenže ono ejhle, utíkají týdny a měsíce, reakce žádná a vy přemýšlíte proč?

To, že po vašem komentáři neběží hned k vám a nechválí vás a váš blog, jak je všechno úžasné, nemusí hned znamenat, že ten člověk je hned namyšlený ignorant, který na vás kouká zvrchu. Stejně tak to platí pro členy AK, takzvanou "elitu". Infinity jmenovala některé konkrétní blogery a mezi nimi se kupodivu nacházelo i mé jméno. Na jednu stranu mě přirozeně potěšilo, že ji inspiruju a bere si ze mě příklad, na druhou se mě ale docela dotklo, že když jsem byla přijata do AK a po jejím komentáři (musim poukázat, že dle vyhledávání na blogu mi napsala pouze jeden a to zde.) se neozvala na jejím blogu, okamžitě spadám do kolonky "namyšlená členka AK, co jí ostatní nečleni AK nesahaj po paty".

Když to celé převedu na sebe, přecejen blogování není úplně na prvním místě, co se mého života týče. I když se na blog.cz nacházím poměrně často a když nepíšu zrovna článek, či blog nějak neupravuji a nezepšuji, čtu si články jiných blogerů, nemusí to hned znamenat, že čtu a komentuju všechno. Prostě si vybírám, co mě zaujme a když už se mi něčí článek líbí, komentuju jen pokud doopravdy mám co říct, nebo skutečně musím něčí výtvor pochválit. Můj vlastní seznam oblíbených blogů je dlouhej, mnohem delší, než ten minivýběr, co vidíte v menu, takže když se třeba po celém dni dostanu na internet, někdy docela trvá, než si všechny nové články projdu. A ani člověk, na kterého mám někde odkaz, nemá zaručeno, že co nový článek, to komentář ode mě. A to ani nemluvím o tom, že mnohdy prostě ten čas není a nálada už vůbec ne.

A taky když situaci otočím a dívám se na ni svým pohledem, snad většina mých oblíbených blogerů mi tu svůj komentář ještě nenechala. A mám z toho padnout na zadek? Každý má jiný vkus a každého zaujme něco jiného, takže se jim přece nebudu vnucovat a o komentář žadonit. A takhle se třeba dřív nebo později zase na mém blogu jednou objeví komentář od Lúmenn, nebo se ozve noirre, jehož fotky totálně žeru. A nebo taky ne, vždyť je to fuk, protože já jim nepíšu komentáře proto, aby oni psali komentáře mě. A nemiluju jejich blog, aby oni milovali můj.

Takže rada na závěr: Nesmutněte, že ti, co vás tak inspirují, se nenechají inspirovat vámi. Neodsuzujte své oblíbence, že mají nos nahoru, když vám komentáře neoplácejí. A už vůbec si o členech AK nemyslete, že je to nějaká "elita", co komentuje články jen sobě navzájem, protože spousta mých oblíbenců v AK vůbec není a věřím, že jiní členi to mají stejně.
Mějte radost, když si přečtete dobrej článek, inspirujte se, potěšte oko pěknou fotkou, či originální kresbou, zlepšete si náladu hezkou básní či povídkou atd. a komentujte, pokud máte co říct. A jednoho dne se třeba splní váš sen. :)
 


Komentáře

1 Infinity Infinity | Web | 11. prosince 2012 v 17:39 | Reagovat

Já s tímto článkem na 100% souhlasím. Vím, že můj článek vyzněl špatně, možná jsem ho nejlíp nepodala. Určitě si nemyslím, že máš nos nahoru, to jsem ani říct nechtěla..
Mrzí mě, že tě můj článek takhle pobouřil, to jsem nechtěla.
Ale zase na druhou stranu si vážím toho, že jsi reagovala rovnou článkem a celá ta myšlenka je skvělá a pravdivá. :)

2 Bels Bels | E-mail | Web | 11. prosince 2012 v 17:50 | Reagovat

[1]: No, víceméně jsem napsala jen to, co mnozí přede mnou, alespoň podle toho, co jsem četla včera. Jsem ráda, že máme jasno. Ale chtěla jsem to napsat sama za sebe a článek mi přišel jako nejlepší nápad. Trochu jsem to zobecnila, protože poslední dobou zjišťuju, že víc lidí si stěžuje, že k nim buď nikdo nechodí, nebo nechodí ti, které by chtěli.

3 Taychi Taychi | Web | 11. prosince 2012 v 17:54 | Reagovat

Jop. Já mám taky svoje vzory, spíše lidi, co je neskutečně obdivuju(ach, noire) a taky holt nelezou na můj blog no a? Žiju dál :D

4 Maryuuan-Mo Maryuuan-Mo | Web | 11. prosince 2012 v 17:59 | Reagovat

Je pravda, že někteří jedinci píší komentáře typu :
"Pěkný blog, koukni se na můj." nebo "Dej mi pls koment." ale vůbec je nenapadne, že třeba píší něco, co prostě ostatní nebaví číst, nebo je to nezajímá.
Já osobně nepíši komentáře, aby mi to pisatel článku oplatil, ale protože mě dané téma zajímá nebo chci prostě vyjádřit svůj názor.
Napsala jsi to moc dobře. Hlavně začínající blogeři by si to měli přečíst.

5 Eloran Arroway Eloran Arroway | Web | 11. prosince 2012 v 18:09 | Reagovat

Souhlasím.
Mám to úplně stejně.

Sice mi není zrovna dvakrát nejlíp, když mně někdo napíše komentář, (protože si jich vážně všech moc vážím) a já na ně třeba nemám čas nebo chuť odpovědět, nebo když vidím a vím, že mě mají třeba ostatní v oblíbených a prostě se na onen blog dostanu jenom občas.

Ale není to jedno? :) Říkám si, že jsou i horší věci, než ,,povinné" reakce na blog. :)

6 Tlustjoch Tlustjoch | Web | 11. prosince 2012 v 18:10 | Reagovat

Někdy se ani komentovat nedá, leda "Kilroy was here" nebo "Pěkné"; snažím se navštěvovat blogy komentujících, ale času je málo.

7 Terka Terka | E-mail | Web | 11. prosince 2012 v 18:20 | Reagovat

Já píšu komentáře buď k článkům na TT nebo na Autorský blog, přestože nejsem jeho součástí. Nemyslím si, že všichni mají nos nahoru, ale občas mě zamrzí když okomentuji všechny články, které mě zajímají a pak se tam například neobjeví komentář. Neřekla bych jakože nic kdybych nekomentovala tak nějak slušně (jak popsala Mayuuan-Mo, tak takové komentáře opravdu nepíšu..), což komentuju, ale třeba mě nějaký blog zaujme, já ho nedám do záložek a pak je třeba navždy ztracený, protože už ho nenajdu a dotyčný vlastně může přijít o čtenáře..

8 Mersmerize Mersmerize | Web | 11. prosince 2012 v 18:24 | Reagovat

Sice nejsem v AK a tedy úplně "přímo" se mě článek netýká, ale v podstatě s tebou souhlasím.

Upřímně - podívám se takřka na každý blog, když ho slečna v komentáři v popisu uvede. Jakmile je tam, hned klikám a dívám se, kdo že to vlastně komentuje moje články, protože jsem hodně zvědavá.

Na druhou stranu nepatřím zrovna k nejaktivnějším komentujícím, protože i když mě článek často baví a zajímá a přijde mi dobře napsaný, často mám pocit že komentář typu "hezky napsaný článek" je trošku málo a raději si komentář schovám na nadcházející články, ke kterým budu doopravdy mít co říct. Pochvala jako taková je dobrá, ale já sama jako blogerka uznávám spíš, když se někdo vyjádří k tématu ať už konkrétně (článek) nebo obecně (téma blogu, článků apod.) Takže to, že někdo hned aktivně nekomentuje podle mě neznamená to, že je namyšlený nebo že mu to za to prostě nestojí:)

Přeji ti hezký večer, Mers

9 Moss Moss | Web | 11. prosince 2012 v 18:29 | Reagovat

Mmm...
Proč jen se ten blog vnímá tak vážně?
Proč lidé píší komentáře a vůbec očekávají nějakou odpověď?..
Ne, že bych si na to nedokázal smysluplně odpovědět, ale myslím si, že to je beze smyslu očekávat komentář na svém blogu, když dám koment jinam..

A psát pouze za tímto účelem komentáře, je to samé.

10 Bels Bels | E-mail | Web | 11. prosince 2012 v 18:54 | Reagovat

[4]: Ano, popravdě, když mi někdo pod pracně psanej článek (no, mezi náma, těch tady je minimum) liskne koment ve stylu "Hezký článek", z 99% se dočká přesně opačné reakce - na jeho blog vlezu maximálně z hodně velké nudy a to ještě většinou během dvou vteřin zmizím a už se nevrátím. ;)
A děkuji, myslím, že sem se moc začínajících blogerů nedostane, ale snažila jsem se to napsat objektivně tak snad se to někdy někomu bude hodit. ;)

[5]: Ano, i já mám někdy trochu špatné svědomí, když se mi pod článkem objeví kupa pěkných komentářů od lidí, jejichž přezdívky mi jsou neznámé a tak se za nimi můžou schovávat zajímavé osovnosti a blogy a já přitom zrovna vůbec nemám chuť něco číst a něco neznámého objevovat. ;)

[7]: To je pak docela škoda ztratit zajímavý blog, já si většinou zajímavé blogy zastrčím do záložek - ale to opravdu když přečtu víc článků a hodně se mi líbí blog jako celek. Pak mi zase tak moc nezáleží na tom, jestli se bloger ozve nebo ne..

[8]: Ono tohle není směrováno pouze na blogery z blog.cz a nejedná se o žádnou válku mezi těmi, co v AK jsou a nejsou. Myslím, že tohleto reagování a nereagování na komentáře se týká snad každého a je jedno, jestli to je, nebo není člen AK, jestli má blog na blog.cz či jinde ;)

Souhlasím s tebou, já většinou píšu komentář právě k článkům, ke kterým opravdu mám co říct, ať už je to názor, či nějaká zkušenost, kritika..
Ale je pravda, že třeba u fotek je někdy těžké něco smysluplného vyplodit, když člověk sedí za monitorem s otevřenou pusou a kouká, jakou krásu kdo dokázal vyfotit - taky mnohdy napíšu něco jako "je to fakt nádhera", ale píšu to ptoto, že doopravdy zírám a nečekám, že ke mě autor hned poběží a bude obdivovat zase ty moje. ;)

Jinak mě tvůj komentář potěšil, protože tvůj web si nějakou dobu pročítám a přitom jsem, myslím, zatím žádný komentář u tebe nenapsala :)

[9]: Pravdu máš. :)

11 streetQnektarinka streetQnektarinka | Web | 11. prosince 2012 v 19:06 | Reagovat

Souhlasím s tebou :)
Já mám šílenou tendenci psát pod článek, co se mi líbí, že se mi líbí, ale taky mi to přijde málo. Pomalu se to snažím odnaučit ;) Snažím se napsat komentář, který bude něčím užitečný :)

12 Gabux Gabux | Web | 11. prosince 2012 v 19:13 | Reagovat

Ze začátku jsem byla nešťastná, když jsem některým komentovala články a oni mně ani jeden. Sice jsem to nikde nepsala, ale byla jsem z toho nešťastná. A teď? Teď už to moc neřeším, říkám si, že je to jenom blog a svět se nezhroutí když tam nebude milion komentářů. :) Jak se říká: Beru to s nadhledem.
Tvůj názor na věc se mi líbí ;)

13 Reni Reni | Web | 11. prosince 2012 v 19:29 | Reagovat

Ono to sice celkem zamrzí, když komentujete a odezva žádná, ale chápu, že každému se třeba psát komentáře nechce. Já sama často prostě nevím, co napsat, i když nějaký blog čtu pravidelně. Ale smysl jejího článku jsem moc nepochopila. Já nevím, někdo u mě může komentovat jako divý a mně se třeba jeho blog jednoduše nelíbí, tak bych se snad měla nutit? :D

14 K. K. | Web | 11. prosince 2012 v 19:57 | Reagovat

Je to skvěle napsané a můžu jen souhlasit. Máš pravdu. Blog mám chviličku a já jsem ráda za každý komentář, ale nejde jen o můj blog, ale i o to, že ráda čtu články druhých a nevadí mi, když někdo komentář neoplatí. Tohle není snad žádne dané pravidlo no ne?!

15 Arvari Arvari | E-mail | Web | 11. prosince 2012 v 20:07 | Reagovat

Nepopírám, že by bylo fajn, kdyby se ke mně podíval naprosto každej, komu jsem komentovala, ale je mi jasný, že se to neděje. Já taky nechodím na blogy všech, co mě čtou, a kolikrát ani na těch, na který chodím (je jich HODNĚ), nečtu všechn články. Ne vždycky je prostě nálada. =) Jak říkáš, rozhodně nekomentuju jen proto, abych taky dostala komentáře...

16 Tai Todd Tai Todd | E-mail | Web | 11. prosince 2012 v 20:16 | Reagovat

Pravda, souhlasím. Já třeba navštěvuju blogery,co ke mě chodí a komentují, ale nekomentuju vždycky, nejsem jako některé ty holky, které mermomocí komentují, jen proto, že někdo okomentoval je, i  když nemají zrovna, co říct. Když u autora vidím dobrý článek, co mě zaujme, tak ho okometuju, ale pokud i když ke mě chodí často a já zrovna nevidím žádný článek, co by mě nějak zaujal, raději to necám.Nepočítám s kupou komentářů, často jsou komentáře u mě pořád od samých lidí, ale nevadí mi to, oni ke mě, já k nim, když okometuje někdo cizí, podívám se, ale reaguju na nějaký článek jen pokud  mě zaujme. Docela mě vytáčí, když někde nechám komentář a onen bloger mi hned vletí na blog a reaguje na můj komentářco jsem u něj necala, u mě na blogu a článku, pod který to vrazí si ani nevšimne, to nesnáším.

17 Denny Denny | E-mail | Web | 11. prosince 2012 v 20:20 | Reagovat

Popravdě? Mně je naprosto jedno jestli mi někdo koho mám ráda okomentuje článek nebo ne. Já také občas jen tak projíždím blogy, čtu články, ale komentuji to jen když k tomu mám názor nebo potřebuji něco napsat. ;)

18 pavel pavel | Web | 11. prosince 2012 v 20:35 | Reagovat

Máš na to správnej názor. Jsem v AK, mám dost návštěv a přesto taky těch komentářů  nemám moc. Ale neřeším to jako Infinity. Vždyť blogujeme přece hlavně pro sebe a ne abychom soutěžili kdo má těch komentářů nejvíc. :D

19 m. m. | Web | 11. prosince 2012 v 22:41 | Reagovat

Tvl, já jsem tam taky? Mi zaskočilo... :D

To věčný strefování se do "lidí z AK" se mi začíná zajídat.

Když nekomentuju něčí články, tak je to proto, že k tomu nemám co říct nebo mě to nezajímá. To nemá s komentářema na mym blogu nic společnýho, to je asi jako bych si stěžovala, že chodím tak často nakupovat do Tesca a přitom jim je to zjevně úplně jedno, protože oni ke mně domů nikdy nepřijdou.

Proti sobě prostě stojí dvě instituce, každá něco nabízí a není nezbytně dáno, že oběma se bude hodit do krámu to, co dělá ta druhá. To ale neznamená, že mi jsou ukradené komentáře k věcem, o nichž píšu já. To je mnou dané téma, které mě zajímá a o němž se chci bavit.

20 Matt Foxiss Matt Foxiss | Web | 12. prosince 2012 v 9:47 | Reagovat

Ide o to, že dosť ľudí ono komentovanie berie už ako povinnosť - "Och, už napísal/a tri články a stále som neokomentoval/a, musím to ihneď napraviť, lebo si bude myslieť, že jeho/jej články už nečítam!"
...
Ako všetko ostatné, ani toto netreba hrotiť. Človek píše predovšetkým pre návštevníkov, bez ohľadu na to, či zanechajú alebo nezanechajú komentár (aj keď zanechanie komentára je predsa len uspokojivejšie, dáva energiu pre pokračovanie v písaní).
Ale ľudia sú rôzni. Vždy boli.

21 Bels Bels | E-mail | Web | 12. prosince 2012 v 12:43 | Reagovat

[11]: Správný přístup ;)

[12]: Správně, on samozřejmě každý by byl rád, kdyby mu na blog chodili blogeři, které by on sám chtěl, i já si kolikrát říkala, jaká je škoda, že ten a ten se mi tu nikdy neozval, ale jee nutné si uvědomit to, co jsem psala v článku no.. ;)

[13]: Tak určitě, když si blog opečováváš každý den a komentuješ ostatní, když přitom u tebe se to vůbec neodrazí, komu by to líto nebylo. A tímhle se dostávám k tomu, že návštěvnost o komentování druhých zase tak mooc není, že tu hrajou roli spíš jiné věci, takže.. námět na článek.. :D

[14]: Přesně tak, nikdo není hned automaticky nějaké eSBéčko, aby měl povinnost hned komentovat tvé články ;)

[15]: No fajn by to bylo :) Ale takhle to nefunguje, což by si asi mnozí měli uvědomit :)

[16]: Aaa trefa, když někdo reaguje pod můj článek komentářem, který s tématem článku vůbec nesouvisí, taky mě to dokáže pěkně nakvasit. Já chápu, že to ti lidi dělají, abych si té reakce určitě všimla, ale pokud mě to opravdu zajímá, hlídám si to u něj na blogu, ne? O_o

[19]: Jo, co se týče toho strefování, já už na to začínám být docela alergická, protože čím se jako sakra liším od nečlenů AK, krom toho, že si teda poprávu můžu jeho ikonku vystavit na blogu? Chovám se snad od přijetí jinak? Mám jinej přístup k návštěvníkům, pokládám se za něco víc? Ne, jsem pořád stejná, jenom jsem prostě měla "štěstí", že byl můj blog rok po podání přihlášky přijat..

A to přirovnání k Tescu je dokonale trefné. :)

[20]: Máš pravdu, nebudu sama nic nalhávat, když zveřejním článek a druhý den je pod ním kupa komentářů, ale já nemám náladu prostě reagovat, taky mám takový špatný pocit, že bych asi měla.. Ale nutit se k tomu nehodlám, je to mé rozhodnutí, jak budu trávit volný čas. A  to by těm lidem asi mělo dojít, pokud oni pokládají za povinnost reagovat na komentáře na jejich blogu a komentovat články i jejich návštěvníků, fajn - je to jejich věc, ale ne moje. ;)

22 Destinaetus Destinaetus | E-mail | Web | 12. prosince 2012 v 15:02 | Reagovat

A někteří se na blog skoro nedostanou aby si přečetli články, natož aby komentovali druhé :)

23 Ježurka Ježurka | Web | 12. prosince 2012 v 15:17 | Reagovat

Po přečtení tvého článku musím napřed poděkovat, že jsi u mne nechala komentář k článku, který tě tedy patrně zaujal a pak se přiznám, že mne jako dlouholetého člena AK ani nenapadlo, že bych mohla mít nos nahoru nebo rozlišovat mezi členy a nečleny. Ale snad to tak přesně nemělo vyznít.

24 LoveShy LoveShy | Web | 12. prosince 2012 v 17:04 | Reagovat

Je blbost psát naštvané články a vyčítat ostatním, že vám váš blog nekomentují, když vy jim ano. Nesmysl. O tom to není. Na druhou stranu - komentářema se člověk samozřejmě víc zviditelňuje. Ale komentovat ostatním články jen proto, abychom se sami dočkali vlastních komentářů? Připomíná mi to dřívější "SBčkování" aneb "oplatím komentář za komentář".

Já třeba chodím na spousty blogů, ale komentuji ojediněle. Vím, jakou radost udělá komentář, tak se snažím se vyjádřit, když mám co napsat, ale neberu komentování jako nějakou povinnost. Komentuje ten, kdo chce. Tečka.

25 LoveShy LoveShy | Web | 12. prosince 2012 v 17:06 | Reagovat

[24]: A ještě dodatek - myslím, že "nečlenové" AK moc řeší členy. Kdo je člen AK, tak je v očích ostatních hnedka "vyšší třída". Moc se to řeší, přitom všichni víme, že být v AK není nic supr úžasnýho až na články na titulce.

26 Bels Bels | E-mail | Web | 12. prosince 2012 v 17:21 | Reagovat

[23]:[25]: No bohužel, cejtím jakousi závist nečlenů, v jejich očích skutečně asi jsme (nebo se považujeme za) něco víc, i když my to tak vůbec nevidíme a ten, co se o dění v AK trochu zajímá, snad ví, jak to ve skutečnosti je - no jak říkáš ty, LoveShy.

27 bludickka bludickka | Web | 12. prosince 2012 v 19:09 | Reagovat

Většinou si čtu spíše názorové články a hlavně deníčkové zápisky. Blogery, kteří chodí ke mně pravidelně komentovat beru spíš jako kamarády. Ne že by mi jejich blogy připadaly kdovíjak užasné a inspirativní, ale myslím si, že jsou to fajn lidi a jsem ráda, když s nimi udržuju kontakt. Jinak komentáře oplácím všechny, pokud se nejedná o blog, který mi ale opravdu nemá co říct. Ale komentuju většinou jen jeden den v týdnu, kdy mám na čtení blogů čas.

28 Infinity Infinity | Web | 12. prosince 2012 v 19:40 | Reagovat
29 Em Age Em Age | E-mail | Web | 12. prosince 2012 v 21:35 | Reagovat

[18]: Jenže jí nešlo o to, aby měla co nejvíc komentářů. ;) Jí šlo o reakci od blogerů/blogerek, které má ráda a u kterých by byla vděčná, kdyby někdy zavítali na její blog. Aspoň tedy tak jsem to pochopila. Infinity nepotřebuje víc komentářů, myslím. ;D

30 Taychi Taychi | Web | 12. prosince 2012 v 23:47 | Reagovat

[26]: Asi tak. Nejsem v AK a ani vám nezávidím a nejste pro mě vyšší třída, ale tak já taky vím, jak to tam chodí, že?:-D

31 Charlotteee Charlotteee | 13. ledna 2013 v 18:47 | Reagovat

Co to to AK vůbec je? Jsem mimo :)

32 Bels Bels | E-mail | Web | 13. ledna 2013 v 18:53 | Reagovat
33 Annie Annie | Web | 31. ledna 2013 v 23:11 | Reagovat

ja mam v oblibenych Pavla a musim rict ze on mi muj jakkoli stupidni komentar oplati nevim sice presne jestli komentar oplaci a nebo jeytli na muj blog zavital jen tak...I kdyz k pavlovejm clankum mam vetsinou co rict...
taky necekam ze mi blog okomentuje Taych, Monica Otmilli,Tomas Brandejdky,kristen Axe nebo i ty... proyte tydle blogymam rada a lnecekam ze mi nekdy komentar oplati.... Beru to tak ze vetsinou navstevuji blogy s hodne komentari a neni ani v silach blogeru na kazdy odpovedet... kazdy komentar chce cas chce abybyl promysleny..... ja sama si blog nejdriv prolezuva pak az okomentuji nejakx clanek ;)  ps pmlouvam se za chyby a preklepy... pisu z mobilu ;)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama